הצעדים החשובים לעצמאי
תאריך: 05/09/19
ההחלטה להקים עסק עצמאי היא גדולה ומורכבת, אך אם כבר בחרתם לפתוח עסק חדש חשוב מאוד שתעשו את זה בדרך הנכונה. ישנם המון מדריכים להקמת עסק וחברות ליווי שישמחו לתת לכם שרות. אנחנו החלטנו להתמקד במספר צעדים קריטיים עבור כל פתיחת עסק.
לפני שמתחילים להתעסק בחלק הבירוקרטי שבפתיחת וניהול העסק החדש שלכם, רצוי לשבת לבד, עם שותפים או עם אנשי מקצוע (ליווי עסקי) ולעשות רשימה מסודרת של הדברים החשובים והמהותיים עבור כל פתיחת עסק, מקטן ועד גדול. החלטנו לתת מספר טיפים מהותיים אם לא נאמר קריטיים עבור כל אדם או יזם אשר רוצה להקים עסק .
אז מהם הצעדים הקריטיים להתנהלות נכונה בהקמת עסק?
ראשית רצוי לעשות רשימה/ טבלה שתעזור לכם לאפיין את העסק, ריכזנו עבורכם את הנקודות הכי חשובות:
- עשו חישוב מהו ההון הדרוש להקמת העסק שלכם ומהיכן יגיע המימון? האם קיים הון עצמי שתרצו להשקיע לתוך העסק. הלוואות? או אולי שילוב של שניהם.
- עשו רשימה של כל הציוד הדרוש לכם להקמת העסק. רשמו את כל הדברים מהקטנים ועד לגדולים, גם כאלה שהתכנון לרכוש אותם הוא רק לאחר פתיחת העסק או אולי כשעסק יתחיל להניב רווחים.
- בחרו / המציאו שם לעסק – כשם שלכל אדם יש שם כך גם העסק צריך שם ורצוי שיהיה ייחודי וישקף את זהות העסק.
- חישבו על הדרך שבה אתם דואגים לפרסום ואסטרטגיה שיווקית, בניית לוגו חברה, הקמת אתר, פרסום ברשתות חברתיות ומדיה. אל תשכחו להכניס את נושא שיווק ומיתוג העסק לתוך רשימת ההוצאות שלכם.
- איפה העסק הולך להיות ממוקם או לפעול – מקום מושכר? מהבית? אתר אינטרנטי?
- מה המוצרים או הצרכים שהעסק שלכם הולך לספק לקהל היעד?
- מי קהל היעד שלכם? מי אותם לקוחות פוטנציאליים עבור העסק שלכם.
- מהו התחום שאליו העסק שלכם ישתייך?
- מי הם בעלי התפקידים בעסק העתידי להיפתח, מה הקף כח האדם שאתם צריכים בשביל שהעסק שלכם יתפקד באופן שוטף ויציב.
עוד לפני פתיחת עסק חדש מומלץ לערוך רשימה של הכנסות שאתם צופים עבור העסק
מול הוצאות צפויות, התחלתיות וחודשיות. תחשבו מה הן ההוצאות שאתם ממש חייבים לבצע עוד לפני פתיחת העסק ומה יכול להמתין. חישבו על שכר העובדים, תשלומים שותפים ונסו לחשב גם תווך של הוצאות לא צפויות. רצוי להכין תקציב עבור תקופה של חודש, רבעון, שנה או כל תקופת זמן שתרצה, חשוב שהתחזית שלכם תהיה ריאלית לתחום. לאחר שסיימתם את הרשימה פנו לרואה חשבון שיעזור לכם לבדוק שאתם אכן לא פספסתם כלום.
לכל עסק עצמאי חדש רצוי לבדוק אפשרות לקבל פגישת יעוץ באחד ממרכזי מט"י (מרכזי הטיפוח ליזמות עסקית). במרכזי מט"י יש אנשי מקצוע רבים שיוכלו לעזור לכם במגוון נושאים, יעוץ שיווקי, הלוואות בתנאים מיוחדים, כלכלנים ועוד...
ניתן לפנות גם לחברות ליווי עסקי עצמאיות ו/או להנהלת חשבונות.
תחשבו מה הדרך שבה אתם הולכים לנהל את תזרים המזומנים בעסק שלכם? באילו דרכים אתם הולכים לקבל תשלום מהלקוחות שלכם ובאיזו דרך הולכים לבצע עסקאות ולשלם לספקים האם במזומן, אשראי או צ'קים ? זכרו שגם פעולות אלו כרוכות בעמלות.
עכשיו לאחר שאפיינתם את העסק שלכם, בחרתם שם, מיקום לעסק ודרכי מימון, בטוחים שאתם הולכים על זה ובגדול !
עכשיו מתחילים עם הבירוקרטיה ...
1. פתיחת תיק במס הכנסה : צריך לגשת למס הכנסה ולהודיע להם על פתיחת תיק מיידית עם פתיחת העסק. בהודעה על פתיחת תיק יש למסור מספר פרטים, שם מלא, מספר זהות, מהות העיסוק, כתובת העסק וכתובת פרטית, מספר הטלפון ותאריך הפתיחה.
2. פתיחת תיק בביטוח לאומי : מיד לאחר פתיחת העסק עליכם לגשת למוסד לביטוח לאומי הקרוב לאזור מגוריכם ולהירשם כעובד עצמאי, אתם תתבקשו לשלם מקדמות למוסד לביטוח לאומי מידי חודש. עובד עצמאי חייב לשלם את מקדמת דמי הביטוח בגין החודש הקודם עד ל-15 בחודש. עובד עצמאי שלא ידווח למוסד לביטוח לאומי על פתיחת העסק ולא ישלם את המקדמות לא יהיה מבוטח בביטוח נפגעי תאונות עבודה.
לסיכום לטוב ולרע
לסיכום כשאתם מחליטים להיות עצמאיים חשוב שתדעו שזה הולך להשפיע עליכם כלכלית ונפשית. הקמת עסק חדש זו רכבת הרים אשר תשפיע לא רק עליכם אלה גם על הסובבים אתכם ובעיקר המשפחה הקרובה.
לכן חשוב לשבת ולדבר על כל ההשלכות בפתיחת העסק, הכספיות, הרגשיות ולוודא שתהיה תמיכה בתוך הבית.
אז בצעו את הצעדים החשובים וודאו שיש לכם את התמיכה והעזרה גם מהקרובים לכם.
לנו בקווים הפקות דפוס נשאר לאחל לכם בהצלחה!
איך נערכים לניהול נכון?
חברתנו מספקת מגוון פתרונות לניהול תזרים העסק ומוצרים נוספים שיעזרו בתחילת הדרך.
תוכנה לניהול תזרים / תוכנה להדפסת צ'קים,
הפקת פנקסי צ'קים ידניים ושיקים ממוחשבים, כרטיסי ביקור, נייר לוגו, מעטפות, שוברי תשלום, פנקסי חשבוניות ועוד..
צרו קשר, אנו נשמח לעמוד לשרותכם.